Sista kvällen i Beijing

Ja då var man slutligen framme vid den här tidpunkten när det bara är en liten kväll kvar här i det stora landet Kina. Känns oerhört konstigt att åka hem imorgon. Mindre än ett dygn kvar. Flyget går 13:50 och 10:30 kommer vi åka från hotellet. Jag kan inte fatta det. Jag kommer vara hemma i mitt egna lilla hu i lilla Östhammar i lilla Sverige imorron. och på måndag kommer jag gå gå i skolan som vanligt. Konstigt. Känns nästan som att jag bor här. Förutom att jag saknar alla hemma känns det faktiskt som det. jag bor och jobbar här. Jag och Johanna bor här. Vi äter middag, vi shoppar och har kul. Vi har liksom levt med varandra dygnet runt nu i en månad. Är glad att det var just Johanna jag åkte hit med iaf. Vi älskar att shoppa båda två och vi vill båda ha så kul som möjligt när vi är här.

Den här resan har verkligen gett mig hur många upplevelser som helst och gett mig perspektiv på saker och ting. Jag känner att jag utvecklats och växt som människa under den här tiden i Kina. Jag har fått sett alla dessa historiska sevärdheter, jag har sett det "riktiga Kina" på gator och i skolor, jag har träffat människor från olika delar av världen, upplevt kinesisk kultur, kinesisk mat, jobbat med nya människor, och ja massor av mer. Just att träffa människor från hela världen har nog varit bland det roligaste tror jag. Beijing är ganska internationellt och det har varit hur kul som helst. det har vart väldigt intressant att se hur kinesiska männikor är också. Se hur de beter sig och vilka vanor de har. Kineserna är ett mycket vänligt och välkomnande folk. Har nog inte en enda gång känt mig ovälkommen eller nåt sånt här.

Ändrar mig inte en sekund att jag valde Kina. Jag känner att jag kunde inte haft det bättre. Ett fantastiskt land och alldeles rätt sällskap kunde ju inte annat än bli perfekt. den här resen kommer jag aldrig glömma. Jag är säker på att jag kommer återvända till det här landet i framtiden. Det har jag bestämt mig för! Är väldigt tacksam att jag fått den här chansen, så tack min lilla skola WHG :P

puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0