Sista dagen på fabriken

Hej
Som jag lovade igår ska det bli ett längre inlägg idag.

Idag var det sista dagen på fabriken kan man säga för imorron ska vi åka till två olika gymnsaieskolor i Langfang. Sen är det verkligen slut på riktigt. Då har vi bara fredag och lördag kvar, sen bär det hemmåt. Iaf, dagen har varit jättebra. Vår rektor Lena kom till Kina inatt så imorse hämta vi upp henne på hennes hotell innan vi åkte till fabriken. Väl framme började vi med en summering av vår tid på ena avdelningen. Sen visade Yngve en liten presentation förr oss och Lena. resten av förmiddagen gick åt till att forstätta översätta vårt lilla arbete vi fick i måndags, ett slags dokument om anställdas utveckling och kompetens som kommer att användas på fabriken sen. Känns bra att kunna bidra på ett sånt sätt. Till lunch fick vi ganska okej mat idag faktiskt. Dessutom fick vi ganska gått bröd till som vi aldrig fått förut. det var nog bara för att Lena var där som besökare, för vi har sett att många besökare fått det tidigare men aldrig vi. Efter lunchen började vi förbereda oss inför vår presentation vi skulle ha lite senare. Klockan halv två satte vi igång. Våran publik bestod av Yngve, Lena, Jane (chef för Solid Carbide) och Wanghe (chef för Special Tools). Presentationen handlade om vårt arbete med att hitta förbättringar runt om i fabriken för att kunna öka deras effektivitet. Dom var jättenöjda med vårt arbete så det kändes oerhört kul. resten av eftermiddagen spenderades med att färdigställa översättningen. Dagen gick mycket fortare än någon annan dag gjort hittils, så skönt, men det berodde väl på att vi hade så mycket att göra. Innan vi åkte hem delade vi ut lite presenter från Sverige också. Polkagrisar! Alla blev jätteglada.

När vi kommit tillbaka till Beijing på eftermiddagen, strax efter fem, gick vi och åt på McDonalds med Lena. jag proppade i mig maten för jag var så hungrig, sen fick jag såklart ont i magen, men de gjorde inget. Har nog aldrig ätit så snabbt som jag gör här i beijing. det beror förmodligen på två saker, ett: jag äter alltid med Johanna som får ner maten i ett nafs och två: jag är så vrålhungrig när det är dags för middag så jag kan slänga i mig allt på en gång. Hahah!

Efter snabbmatsmiddagen går vi såklart till Silkmarket som ligger 200m bort. Det fanns en tanke på varför Lena bodde just där... Hehe. Ja iaf, vi går dit och kollar runt lite. Först kollar vi runt på olika skrädderier för att Lena skulle sy upp klänningar. Sen gick vi runt i de vanliga butikerna och kollade. Lena, rutinerad shoppare som hon är, handlade på hon. Jag själv tänkte inte köpa något men det visade sig ju vara omöjligt. Jag shoppade en kavaj som jag är väldigt nöjd med. På fredag ska jag nog köpa en till väska. Efter ett tag blev vi riktigt trötta och ungefär klockan åtta var vi hemma på hotellet.

Ser verkligen framemot att åka till skolorna imorron. Ska bli kul att se och jämföra mot Sverige, kommer säkert vara stora skillnader. Det är intressant att få lite perspektiv på saker och ting. Nu har jag tyvärr inget mer nytt att skriva om min dag.

puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0