Museum of Natural History och lite annat kul...

Hallå där då va det lördag igen då...

Idag har vi sovit väldigt länge, det blev en väldigt sen sänggång igår så det behövdes. Sover som en kung i den här sängen nuförtiden. Eller nja inte alltid. det verkar nämligen som att hotellet håller på och renoverar eller nåt ovanför vårt rum så det låter ganska mycket. Borrar och bankar håller dom på med till och med på helgerna. Gör en ju ganska irriterad när man vill sova ut.

Vi tog en macka från Subway och sen åkte vi iväg till Museum of Natural History. Där hade de utsällningar om dinosaurier, andra utdöda djur och nutidens djur. Dom hade också lite om växter och människokroppen. Museumet levde väl kanske inte upp till mina förväntningar då det var ganska gammalt och ovårdat. dessutom var alla faktatexter på kinesiska, inget fanns på engelska. Mycket av utställningarna var även riktat mot barnen. När vi kom in i dinosaurieavdelningen fällde jag årets smartaste kommentar tror jag.
Jag: - VA? Är dinosaurierna i plast?
Johanna: - Eh, jag vad hade du väntat dig?

Haha jag kan ju va bra korkad ibland. Som min mama så fint brukar säga om mig. Att jag kanske är smart när det gäller matte och såna grejer men "vardagssmart" är jag tydligen inte alltid. Hehe man kan ju inte va bra på allt ju !? Roligast var det nog på utställningen om människorkroppen iaf. Lite coolt men samtidigt väldigt läskigt och äckligt var utställningen där man visade hur ett människofoster utvecklas. man hade riktiga foster från ungefär tio olika stadier. Dom låg konserverade i någon sorts vätska. Dom va liksom riktiga! den sista var ju en färdig människa. vem hade offrat alla dessa barn för att ställa ut?! Konstigt.. men inget förvånar mig här. Vi stannade inte så länge. Efter hade vi för första gången väldigt svårt att få tag i en taxi. Alla som åkte förbi var antingen upptagna eller så såg de oss inte. När vissa väl stannade visste dom inte vart vårt hotell låg. Tillslut kom vi ju iaf hem. Då hade vi tänkt att vi skulle shoppa men först behövde vi väga våra väskor. Så vi började packa ner allt vi skulle ha med oss hem, det tog ganska lång tid faktiskt. Först vågade jag inte väga väska fär den kändes verkligen jättetung men sen visade det sig att den bara vägde 15kg. 5 kg kvar till gränsen alltså!! Shopping here we come!!!

Ikväll har vi ätit indiskt på resturangen Ganges. Vi fick vänta jättelänge på vår mat men fick som kompensation någon sorts fruktdrink, som en smoothie typ. Maten var iaf jättegod. Imorgon ska vi möta upp Yngve och Monika klockan elva och sen ska vi åka till Sommarpalatset.

puss puss

Här kommer lite bilder från dagens utflykt:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0