Härliga helg!

Hej alla där ute i världen...

Måste säga att jag och Johanna verkligen lever livet här i Beijing. Vi har så grymt kul mest hela tiden tycker jag. Är så otroligt tacksam att jag hamnat här i fyra veckor, bland de bästa fyra veckorna i mitt liv tror jag.. Vi får uppleva så mycket att man är alldeles slut varje kväll man kryper ner i sängen. Sen är jag glad att jag kom hit med just Johanna också eftersom vi vill göra samma saker på våran fritid här. Värsta perfekta resan!

Idag tog vi en taxi till Temple of heaven. Det var jättefint där! Som en jättestor park med massa gångar överallt, omringade med fina urgamla träd. I mitten låg alla runda tempel som var helt fantastiskt fina byggnader. Så mycket detaljer och starka färger. Som vanligt fick vi ställa upp på fotografering med ett antal olika kineser och andra nationaliteter. Vi klev t.ex. in i en liten turistshop inne på området. Jag ser två killar i 20års åldern som börjar stirra på oss. Sen hör jag att dom säger "Oh my god, they are so pretty" till varandra. Två sekunder senare står dom framför oss och snackar. de visade sig att de va amerikaner och dom hade tydligen "tråkigt" så därför ville dom prata med oss. Haha lite kul. Sen var det dags för den självklara fotograferingen även med dessa killar.

Efter Temple of heaven åkte vi till Pearlmarket för att jag skulle byta en klocka jag köpt där som gått sönder. Det gick fort och sen shoppa vi lite. Jag köpte en brun Mulberry väska och två plånböcker av märkena Louis Vitton och Burberry. Riktigt fina grejer!

Vi åt pasta och risotto till middag och tog oss en lyxglass på det. Nu bloggar vi här på hotellrummet och sen ska vi ut och kolla runt lite på stan vad som händer. Finns alltid något kul att hitta på här :)

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0