Första arbetsdagen

Hej alla

Idag har vi gått upp klockan 6.15 för att äta frukost på hotellet och sedan ta oss till Yngve för att därifrån ta sig vidare med honom till fabriken i Langfang. det var alltså våran första dag på jobbet idag och det kändes bra. Vi fick en presentation och rundtur av Yngve och vi träffade även en kvinna som jobbade med arbetsmiljön, hon var jättesnäll. Förmiddagen var ganska långtråkig då vi inte hade så mycket att göra från 10 till 12. Lunchen var okej, men de va lite knepigt att äta med pinnarna bara. Efter lunch var vi på en avdelning som gjorde borrar och där ska vi förmodligen vara resten av veckan. Vi fick en lite grundligare rundtur där, men det är svårt att förstå kinesernas engelska ibland så det blir en liten utmaning. Den sista timmen av jobbdagen gjorde vi inte så mycket förutom att äta frukt och nötter som alla kineser ville bjuda på.

Vägen dit och hem tar ungefär 40 minuter kanske. Fast på eftermiddagen tar det nog närmare en timme eftersom det är så himla mycket trafik då. det är verkligen bilar överallt, och många kör lite dåraktigt. Fick veta att vissa bilar är förbjudna att köra vissa dagar för att det ska bli mindre trafik, idag var det alla bilar som hade registreringsnummer som slutade på 4 eller 9, haha skum regel. När vi va inne i stan fick vi stå i långa bilköer men då passade vi på att ta lite kort på alla byggnader utanför.



När vi kommit hem gick vi iväg för att äta direkt. Vi hittade ett fint ställe med olika stekar så idag blev det kött till middag. Smakade riktigt bra och middagen kostade typ 47 kr. Efter det gick vi och käkade glass som dom typ bakade in olika grejer i, jag tog cheesecake glass med snickers och M&Ms i. Smaskigt!! Hann även med att kolla runt lite i det stora shoppingcentrumet nära vårt hotell. Köpte två par converse för 163 kr för båda! men man får verkligen vara hård med prutningen har jag märkt, känns lite jobbigt såhär i början när man inte är van men man lär sig nog.

Här är kvällens middag och efterrätt :)





Ja det var ungefär allt som hände idag. Imorron är det en ny dag på jobbet så vi får se vad den kan ha att erbjuda :) Måste förresten berätta att vi ska iväg och shoppa på Pearlmarket på lördag, var visst med någon grupp fransmän som också var på besök. Sen på söndag ska vi till KINESISKA MUREN och FÖRBJUDNA STADEN!!! Ska bli hur häftigt som helst att se allt de där man bara läst om och sett på tv :)

Hej svejs.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Kan du inte skicka över lite mat till mig! Jag är så sjukt hungrig hela tiden nu när jag börjat min hårdträning plus att den ser så god ut :)

Har förresten hittat mina saker som va borta nu -.- ... De låg i min garderob av alla jävla ställen på jorden.. Måste ha följt med när jag slängde in kläder nån dag från någon av mina gigantiska klädhögar. Kom just på att de där kanske inte är jätte nödvändig information om min tråkiga vardag jämfört med en Kina dag :P men jag försöker att sysselsätta mig iaf även om det är en stor victory för mig att ha funnit min bankdosa t.ex. , hehe. Saknar dig älskling sov gott nu! <3

2011-03-01 @ 15:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0