En tråkig tisdag...

Hej

Idag är det tisdag och jag ligger just nu i sängen på hotellrummet och tar igen mig efter dagen på jobbet. Eller ja, det är väl inte så mycket att ta igen sig för, har inte gjort så mycket alls idag. Dagens uppgift var att jobba med ett litet miniprojektsom går ut på att hitta på förbättringar till operationen Wet Blasting. Det var dock inte så lätt för oss att veta exakt var problemet låg, vi fick ingen bra förklaring och det enda vi i stort sett visste var att denna operation var en flaskhals i produktionen. Men vi gjorde så gott vi kunde och kom fram till lite olika förslag. men detta tog ju långt ifrån hela dagen så resten av tiden hade vi inte så mycket att göra... långsam dag med andra ord.

Som vanligt satt vi fast i rusningstrafiken på vägen hem. Börjar bli riktigt irriterande. Allt onödigt tutande gör mig galen. När kineserna är ute och kör i trafiken tutar de helt utan anledning. Imorse tror jag vår chafför använde sig av tuttekniken för att väcka mig och Johanna som satt och sov i baksätet. Det fanns inte en bil i närheten men han tutade på som en galning när vi började närma oss Sandvik. Haha stackars honom. Middagen blev på italienska resturangen Annie's. Det blev varsin calzone som vi slukade i oss på typ 7 minuter. Jag har aldrig i mitt liv fått i mig en hel pizza så snabbt, jag som i vanliga fall knappt får i mig en vanlig pizza. Men vår glupskhet beror förmodligen på lunchen vi får på fabriken. Varje dag får vi ungefär samma mat. Det består av fyra små kinesiska rätter, lite ris, en frukt och vatten. Av de där fyra rätterna är ungefär en ätbar och resten vill jag inte ens veta vad det är i. Så luncherna har jag tröttnat på men middagarna är jättebra. Hittills har vi lyckats äta olika mat varje dag. Jag älskar att ha lyxen att äta middag på resturang varje dag, i fyra veckor!

Efter middagen tog jag och Johanna en promenad i stan för att kolla runt lite och knäppa lite kort på fina saker. men man får passa sig när två små flickor är ute och går i den stora stygga staden. Vi va jättenära att bli påkörda av en galen mopedist, usch jäkla trafik asså! Jaja, vi hitta ett litet bageri på gatan och köpte en stor choklad cookie för 3 Yuan, typ 2,50 kr. Billigt!

Blev ett ganska kort inlägg idag men så blir det när det inte händer så mycket. Hoppas på en roligare dag imorron istället helt enkelt. På torsdag är vi lediga för att åka till Silkmarket och shoppa! Sånt gillar vi :)

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0