Början på slutet...

Ja då va vi inne på sista veckan här i Kina jag och Johanna. Det känn verkligen att det börjar närma sig hemfärd. Vissa stunder vill jag inte alls åka hem. Jag vill stanna i detta fantastiska land, fortsätta uppleva den annorlunda kulturen, upptäcka nya spännande platser och träffa nya trevliga och intressanta människor. men sen tänker jag på vad som finns där hemma. Min familj, min pojkvän, mina vänner, alla andra människor i min närhet och svensk mat ( börjar verkligen få falukorvsabstinens nu!). Skulle aldrig vill leva utan allt detta och därför känns det samtidgt kul att få komma hem till alla igen. det ska bli så kul att få berätta om mitt äventyr för alla, och dela ut massa fina presenter jag har köpt på mig till mina nära och kära. Om jag kunde få flytta alla människor jag inte vill vara utan där hemma skulle jag lätt kunna bo här i Beijing under en längre tid. Kommer sakna den här helt galet coola stad och allt som händer här.

Idag hade jag en väldigt produktiv arbetsdag måste jag säga. Först rättade vi till några fel på vårt pastamått som vi tillverkat. Sen arbetade vi med vårt projekt som handlar om att hitta förbättringar i verkstaden. Vi fick även en liten extrauppgift av Yngve under dagen. Vi skulle översätta en slags blankett på typ åtta sidor om målsättning och utveckling som alla medarbetare på fabriken skulle fylla i. den var på svenska och skulle översättas till engelska, inte kinesiska tack och lov, haha det hade tagit år. Så dagen har flytit på bra tycker jag. Morgonen var dock ganska seg då jag var väldigt trött efter en natt med ganska lite sömn. Vet inte vad det berodde på men både jag och Johanna hade svårt att sova.

Kvällen har bestått av rsturang på vårt kära ställe Flame. Dom har verkligen hur goda stekar som helst, och idag fick man två för priset av en så då passa vi på att gå dit :) Sen gick vi till Supermarket och köpte Oreo-glass, hur god som helst! haha vi låter som värsta tjockisarna ju! men va sjutton man lever bara en gång :)

puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0