Bilder i massor

Hej hej idag är det måndag och dagen har varit allmänt långsam, iaf på jobbet. Har spenderat merparten av dagen inne på ett stort kontor som var Engineering department. Vi fick se hur man programmerar massa olika program och se massor av olika CAD program och sånt. Imorron ska vi börja tillverka våra pastamått. Eftersom jobbdagen vart så innehållsfattig ska jag inte tråka ut er med att berätta mer om den. Tänkte istället lägga krutet på alla dessa bilder som tagits i helgen. Känns som att jag har miljoner bilder men alla dom orkar jag inte lägga upp. Visar bara dom bästa istället . Enjoy!


Lamatemplet



Här tände många av de kinesiska besökarna rökelse och bad till deras gud. Häftigt att få uppleva något religöst.



Någon slags önskebrunn eller nått tror jag. Det låg massor av pengar på och i den och alla kineser kastade in mynt. Så jag och Johanna gjorde samma sak.



På gatan utanför Lamatemplet fanns massvis med affärer som sålde sånna här rökelsepinnar.



En vanlig kinesisk gata ser ungefär ut såhär i de lite mer vardagliga mellanklasskvarteren.

Temple of Heaven



Oändligt långa gångar överallt runt templena.



Utanför templena satt en stor bildskärm som visade hur de gamla cermonierna gick till.



En kinesisk man som stod och målade utanför ett av templena



Precis när man kom in på området hörde man hög musik. Vi gick dit och fick se en stor stenbelagd yta med massor av människor som dansa runt. Vissa i par och andra stutta runt lite för sig själva. De flesta var 50+ och det verkade som att detta var en vanlig aktivitet för folkhade med sig termos och matsäck. Roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0